Objectius
generals del centre
1.- Potenciar un
ensenyament actiu, que desenvolupe la iniciativa i la creativitat.
2.- Fomentar l’espirit
crític, posant atenció en la investigació front a la memòria, únicament.
3.- Treballar
principalment les tècniques d’aprenentatge, posant especial atenció a les àrees
instrumentals, per aconseguir els continguts bàsics.
4.- Valorar la formació
permanent del profesorat com una necessitat que ajudarà i permetrà fer realitat
el PEC.
5.- Relacionar teoria i
pràctica, com una forma de fer més accessible i natural l’adquisició de
coneixements i el desenvolupament d’habilitats i hàbits tant de treball com
socials.
6.- Acostar les
activitats a la realitat del poble, convertint aquest en un recurs didàctic,
com una manera de fer més significatius, per a la vida del/de la xiquet/a, els
coneiximents que s’imparteixen al centre.
7.- Respectar la
diversitat de ritmes d’aprenentatge, atenent al procés maduratiu de l’alumne al
llarg del cicle, perfilant en aquest sentit els criteris de promoció.
8.- Incorporar a les
programacions, objectius que afavorisquen l’educació no sexista, la integració,
la promoció de la salut i l’educació per la pau.
9.- Fomentar un clima de
convivencia basat en el diàleg, respecte mutu i progrés, tant entre els alumnes,
com entre aquestos i els professors; i entendre les normes, reglament i acció
tutorial, com a instrument al servei d’aquest objectiu.
10.- Fomentar la
participació dels pares, alumnes i professors en la vida escolar a través dels
órgans respectius.
11.- Relacionar l’escola
amb les Institucions d’àmbit local (Ajuntament, Biblioteca,...) i entitats o
agrupacions del poble (Mestresses de casa, A.M.P.A, Centre Social,....)
12.- Estimular en alumnes
i professors l’interés per la consecució de bons resultats en el procés
educatiu, fent de l’avaluació un instrument útil al servei de la docència i de
la responsabilitat del / a xiquet/a.
13.- De la mateixa manera, introduir progresivament
l’autoavaluació així com l’autoavaluació del professor per part dels seus
propis alumnes.
14.- Enfocar l’aprenentatge de manera que aconseguim fomentar
i augmentar l’autoestima dels alumnes